کاشان

بررسی قیمت آسانسور در سال ۱۴۰۰؛ از تورم تا نیاز!

بررسی قیمت آسانسور در سال ۱۴۰۰؛ از تورم تا نیاز!

مشخصات فنی آسانسور برای خرید

در صورتی که شما سازنده یک ساختمان و یا حتی مالک آن باشید باید اطلاعاتی حداقلی و جامع درباره برخی از قطعات آسانسور داشته باشید. البته شرکت آتی سازان علاوه بر ارائه سه پکیج فوق العاده و به صرفه فروش آسانسور، مشاوره‌ رایگان درباره مشخصات فنی آسانسور نیز به شما عزیزان ارائه می‌دهد. مشخصات فنی و قطعات زیر عوامل اصلی موثر بر قیمت آسانسور هستند.

  • تعداد ایستگاه‌ها
  • ظرفیت و ابعاد کابین جهت سفارش
  • نوع درب آسانسور(اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک)
  • موتور آسانسور(داخلی و خارجی)
  • ریل راهنما
  • جنس کابین آسانسور(تمام استیل، ام دی اف، فرمیکا)
  • اندازه چاه آسانسور
  • تعداد توقف
  • ظرفیت قابل استفاده آسانسور بر اساس مشخصات آن

برخی از موارد بالا نیاز به اندازه گیری و محاسبه دارند، به همین علت توصیه می‌شود پیش از خرید قطعات آسانسور اینترنتی و پکیج کامل آسانسور کونیگ حتما با مشاوران فروش آتی سازان مشورت کنید.

چرا استفاده از آسانسورها ضروری شده است؟

این روزها، به ویژه اگر در کلان‌شهرها سکونت داشته باشید، به حضور آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری عادت کرده‌اید و اگر ساختمانی به این وسایل خاص تجهیز نباشند، کمتر محبوب و مورد علاقه هستند.

به طور کل، دلایل حضور گسترده آسانسورها را می‌توان به عوامل متعددی مانند مساله افزایش سرعت در زندگی، افزایش ساختما‌ن‌سازی بیش از سه طبقه و مصوبه شورای شهرسازی مبنی بر لزوم آسانسور در ساختمان‌های مسکونی و اداری دانست. از طرفی وجود آسانسور در ساختمان‌ها، بر قیمت تمام شده ملک تاثیر مستقیم دارد و خریداران ساختمان‌های مسکونی و اداری، وجود آسانسور را یک گزینه ضروری در انتخاب آن ملک می‌دانند.

به این ترتیب افزایش تقاضا منجر به افزایش عرضه در بازار شده است، به طوری که هم‌اکنون علاوه بر افزایش شرکت‌های تولیدی آسانسور در ایران، مراکز فروش آسانسور نیز گسترده شده است و همین موضوع انتخاب آسانسور با کیفیت و مرغوب را دشوار می‌کند.

چه فاکتورهایی بر قیمت آسانسور تاثیرگذار هستند؟

در سال‌های اخیر به ویژه از سال ۱۳۹۹، به دلیل تحولات بسیاری که در استاندارد ساخت و ساز و همچنین تغییرات گسترده در ساختمان‌سازی بوجود آمده، آسانسور تبدیل به یکی از تجهیزات اساسی و ضروری در هر ساختمان شده است. از طرفی، اهمیت وجود آسانسور در ساختمان‌های چند طبقه به ویژه آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی دوچندان است. به این ترتیب، با بالا رفتن تقاضا، قیمت آسانسور و قطعات آن بالا رفته است.

اما یکی دیگر از دلایل تاثیرگذار روی قیمت موتور آسانسور و دیگر قطعات، نوسانات ارزی و تغییرات قیمت دلار است؛ با توجه به آنکه بسیاری از قطعات از جمله موتور آسانسور وارداتی هستند، قیمت موتور آسانسور خواه یا ناخواه بالاتر خواهد رفت. بنابراین شما برای خرید موتور آسانسور اصل باید مبلغ بالایی پرداخت نمایید تا از کیفیت کالا اطمینان کافی داشته باشید.

به طور حتم شما به عنوان یک پیمانکار می‌دانید که هزینه آسانسور هایی که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند با انواع تجاری و یا مواردی که برای برج‌ها استفاده می‌شود متفاوت است. این تفاوت در موارد مختلفی مشخص می‌شود که می‌توان آنها را در دو دسته موارد مربوط به ویژگی‌های آسانسور و ساختمان و عومال محیطی در نظر گرفت:

فاکتورهای ذاتی تاثیرگذار بر قیمت آسانسور

۱- تعداد طبقات ساختمان: هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد، توقف‌گاه آسانسور بیشتر است و به همان اندازه ظرفیت توان موتور آسانسور باید بیشتر شود که تاثیر مستقیمی بر قیمت دارد.

۲- میزان تردد در آسانسور: به طور معمول تردد در ساختمان‌های تجاری و اداری بیشتر از ساختمان‌های مسکونی با تعداد واحدهای کم است، به همین علت ظرفیت کابین و موتور آسانسور در نوع اول، باید بیشتر انتخاب شود.

۳- مشخصات ساختمان: هرچه ساختمان مجهزتر و لوکس‌تر باشد، به همان نسبت آسانسورها نیز باید دارای طراحی شکیل‌تر و خاص‌تر باشند و به این ترتیب، قیمت کابین آسانسور بالاتر خواهد رفت.

۴- سرعت آسانسور: هرچه تجهیزات و قطعات آسانسور پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر باشد و موتور آن از انواعی باشد که سرعت مناسبی ایجاد می‌کند و لرزش و تکان کمتری دارد، قیمت آسانسور بالاتر خواهد رفت.

۵- قطعات آسانسور: گرانترین قطعات آسانسور، موتور و کابین آسانسور است که توصیه می‌شود، بهترین بودجه ممکن برای خریداری آنها را در نظر بگیرید، چرا که نقش مهمی در ایمنی، سرعت و کارایی آسانسور دارند. در حال حاضر می‌توانید انواع موتورهای ایرانی مانند موتور آسانسور کوپل، بهران، الکو و وبر را با ظرفیت‌ها و انواع متفاوت تک سرعتی، دو سرعتی، گیربکس و گیرلس را خریداری کنید و یا به سراغ موتورهای خارجی مانند زیلابگ آلمانی، ساسی ایتالیایی و یا آکیش ترکیه‌ای بروید. بازرگانی آتی سازان با فروش کابین آسانسور مرغوب کیفیت حرکت آسانسور و رضایت و آرامش را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.

دیگر تجهیزاتی که در تهیه و خرید آسانسور ضروری هستند، موارد زیرند:

درب آسانسور: درب آسانسور را می‌توان در دو بخش طبقه‌بندی کرد: درب کابین آسانسور و درب طبقات. درب آسانسور معمولا از جنس فلزی تهیه می‌شوند و متعلقاتی دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است. بسته به طراحی که روی درب آسانسور انجام می‌شود و جنس آنها، قیمت درب آسانسور تفاوت می‌کند. درب آسانسور به دو صورت درب طبقات و درب کابین آسانسور است، این دو درب در نوع، جنس و کاربرد تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید برای خرید درب کابین آسانسور ارزان به فروشگاه اینترنتی آتی سازان مراجعه نمایید.

سیم بکسل: سیم‌ بکسل آسانسور که اجزایی برای آویزان کردن کابین و وزنه‌های متعادل در آسانسور محسوب می‌شوند. در تهیه سیم بکسل‌ها توجه به نوع فولاد تهیه شده، ترکیب تک سیم‌های استفاده شده و مقطع آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در صورتی که قصد خرید سیم بکسل آسانسور اصل را دارید باید موارد زیادی از جمله جنس سیم، نوع و قطر آن را در نظر بگیرید.

تراول کابل آسانسور: همانطور که از اسم این کابل‌ها برمی‌آید، انتقال‌دهنده فرمان‌های صادر شده از طبقات و شستی کابین آسانسور به تابلو فرمان هستند تا کابین آسانسور به درستی به محل مورد نظر فراخوانی شوند. تنوع جنس در خرید تراول کابل آسانسور باکیفیت بسیار زیاد است، جنس این کالا به صورت مسی، نیمه مسی و یا با روکش مسی موجود است و در اندازه‌های ۱۲، ۱۸، ۲۰ و ۲۴ رشته‌ای هستند.

ریل آسانسور: ریل آسانسور قطعاتی از جنس فلز هستند که به شکل T ساخته می‌شوند و کارکرد آنها هدایت کابین و وزنه تعادل در مسیر حرکت است.

همچنین در هنگام خریداری قطعات کامل آسانسور تجهیزات دیگری مانند انکودر، فتوسل، متعلقات درب و ریل مانند براکت ریل، پیچ و مهره، کمان مکانیکی، پیچ و مهره و لقمه پیچ، متعلقات راه‌اندازی مانند گاورنر، تابلو برق، شستی آسانسور و متعلقات مکانیکی مورد نیاز است. ممکن است شما برای خرید برخی از این قطعات از جمله قطعات کوچک به صورت حضوری به فروشگاه‌های آسانسور مراجعه نمائید. در شرکت آسانسور آتی سازان ما کوچکترین قطعات آسانسور را نیز برای شما عزیزان فراهم می‌کنیم.

فاکتورهای بیرونی موثر بر قیمت آسانسور

۱- برند ایرانی و یا خارجی: به طور حتم خرید تولیدات ایرانی، قیمت پایین‌تری از قطعات آسانسوری است که در خارج از ایران تولید می‌شود. اما عواملی وجود دارند که قیمت تولیدات ایرانی و واردات قطعات و برندهای خارجی آسانسور را تغییر می‌دهد:

۲- متاسفانه در سال‌های اخیر نوسانات ارز بسیار زیاد بوده و قیمت دلار تا حد زیادی افزایش یافته است، همین موضوع خرید قطعات و تجهیزات آسانسور خارجی را گرانتر از انواع ایرانی آن کرده است.

۳- از طرفی، تحریم‌ها باعث شده است بسیاری از شرکت‌های خارجی، قطعات آسانسور را در اختیار واردکنندگان ایرانی قرار ندهند، در نتیجه روی قیمت‌ها تاثیر مستقیمی دارد. با این تفاسیر، بسته به اینکه چه برندی را برای خرید آسانسور انتخاب کنید، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود.

مراکز خرید آسانسور باید چه صلاحیت‌هایی داشته باشند؟

در حال حاضر شما می‌توانید قطعات آسانسور را از مراکز خرید مختلفی که به صورت آنلاین و یا آفلاین فعالیت می‌کنند، خریداری کنید. اما با توجه به اینکه تعداد این مراکز زیاد شده است و متاسفانه بسیاری از آنها مجوزها و صلاحیت‌های لازم را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم به موارد زیر در هنگام انتخاب مرکز خرید آسانسور دقت کنید:

۱- مدارک و گواهی‌نامه‌های شرکتی که قصد خرید آسانسور از آن را دارید به دقت بررسی کنید و پرس و جوهای لازم را انجام دهید. برای اینکار می‌توانید رزومه شرکت، پرژه‌های نصب شده و مشترکین آنها را بررسی کنید و رضایت مشتریان آنها را بسنجید.

۲- اگر از وب‌سایت خریداری می‌کنید، به طور حتم به وجود اینماد و نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال ثبت شده شرکت توجه کنید. عدم وجود این نشان‌ها، به معنای عدم اعتماد کامل به این شرکت‌هاست.

۳- قبل از انجام خرید، به طور حتم با پشتیبانی تماس بگیرید، همه موارد در قیمت آسانسور را در نظر بگیرید، از ضمانت اجرایی شرکت برای محصول مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *