چاهک آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری

شرکت اتی سازان از سال 1383 فعالیت خود را در حوزه صنعت آسانسور و پله برقی آغاز نموده و از آن سال با خدمات ویژه و متمایز خود در امر سرویس ونگهداری انواع آسانسور و پله برقی  جایگاه ویژه ای را در بازار ایران به خود اختصاص داده است .

از جمله خدمات قابل ارائه در این مجموعه به اقتصار میتوان گفت :

  • بیمه مسئولیت طبق ظرفیت آسانسور
  • ارائه چک لیست
  • آموزش نکات ایمنی و دستعورالعمل استفاده کنندگان از آسانسور
  • پاسخگوی 24 ساعته
  • نت سرویس آسانسور و پله برقی ( پیشگیرانه / پیشگویانه / اصلاحی )
  • سرویس و نگهداری انواع آسانسور گیرلس و هیدرولیک /خودروبر/ بیمارستانی و پکیج وپله برقی
  • اعزام نیروی مقیم براساس ترافیک آسانسور و پله برقی به درخواست مشتری
  • ارائه خدمات سرویس و رفع مورد خرابی برای اولین تماس شما در روز تعطیل
  • اعزام نیرو جهت رفع خرابی کمتر از 2 ساعت
  • گارانتی قطعات تعویض شده تحت پوشش قرارداد سرویس و نگهداری

 

آسانسورو پله برقی  وسیله ای است با قطعات مکانیکی و الکترونیکی متعدد که هر کدام از این قطعات به تنهایی می تواند جان استفاده کنندگان خود را به خطر بیندازد ؛ آسانسور و پله برقی  برای کارایی بهتر و رسیدن به عمر مفید خود نیاز به یک تیم سرویس دهنده متخصص دارد که با سرویس و نگهداری دوره ای ( ماهانه ) طبق چک لیست خود آن را در حالت ایمن نگاه دارد.

 

در هر بازرسی ماهانه و ادواری آسانسور و پله برقی براساس یک چک لیست  بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات براساس سوابق چک لیست آسانسور صورت می گیرد :

ب) بازدیدهای داخل کابین شامل
1درستی عملکرد شستی های فرمان   
2درستی عملکرد کلیهای Stop/DO/DC   
3درستی عملکرد کلید زنگ اضطراری   
4بازدید و حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلید قطع کن پاراشوت   

چاهک آسانسور

الف) بخش مکانیکال
1بازدید از اتصالات سر و ته زنجیر جبران و رولینگ های زنجیر   
2بازدید از طناب کنفی یا pvc  زنجیر جبران   
3بازدید از کلیه ادوات مکانیکال داخل شفت مانند پرچم ها   
4بازدید از ریلهای راهنمای کابین و وزنه   
5بازدید از بتن سقف چاه   

ب) بخش الکتریکال

1بازدید از کلیه میکرو سوئیچ ها   
2بازدید از تراول کابل و بستهای تراول کابل   
3تمیزکردن آهن رباها   
4روشنائی داخل چاه   
5مرطوب کردن بسیار اندک کف چاله   
6شستشوی کنتاکت قفل ها   

عملکرد درب کابین آسانسور

1بازدید از عملکرد صحیح مکانیسم سر درب کابین همراه با ادوات ثابت   
2بازدید از عملکرد اجزای ایمنی   
3بازدید و نظافت شیارهای سیل کفشک های زیر دربها   
4تنظیم نبودن دربها نسبت به کابین   

 

 

عملکرد دربهای اتوماتیک (آسانسورهای تمام اتوماتیک)
1بازدید از کارکرد صحیح مکانیسم سر درب ها و هماهنگ بودن با درب کابین   
2بازدید از کفشکهای زیر درب   
3نظافت شیارهای سیل   
4خود بستن دربها   

عملکرد دربهای لولائی

1خود بستن قفل ها   
2اطمینان از عملکرد قفل ها   
3دیکتاتورها   
4روان بودن و بدون صدا بسته شدن درب ها   
5فنر درب ها   
6لق نبودن شیشه ها و قاب مربوطه   
7اطمینان از پل نبودن کنتاکت قفل ها   

 

اهداف ما در این مجموعه :

پیشرو بردن در کیفیت و امنیت و آسایش و راحتی

پایبندی و ترویج ارزش های اخلاقی در کلیه سطوح سازمانی

استفاده بهینه از منابع بالفعل و بالقوه موجود و منابع خارجی

جلب رضایت مشتریان ( توجه و تامین خواسته های مشتریان )

افزایش کمی و کیفی خدمات

استفاده از ابزار و دستگاههای بروز در سرویس و نگهداری و تعمیرات و بازسازی

 

 

شرکت آتی سازان با فراهم نمودن انبار اجناس مصرفی و قطعات در راستای خدمات هر چه سریعتر به مشتریان آماده سرویس دهی حتی در روزهای تعطیل می باشد واین امر باعث گردیده تا زمان رفع خرابی پایین تر از حد نثاب خود رسیده .

امنیت خود و خانواده خود را با کاهش هزینه ها از طریق استفاده از قطعات بدون کیفیت و سرویسکاران غیر مجاز به مخاطره نیندازید .

تیم سرویس و نگهداری آتی سازان برپایه دانش روز و تجارب این صنعت و براساس چک لیست اداره استاندارد و سندیکای آسانسور و پله برقی و برنامه مدون سرویس و نگهداری در محل آسانسور ساختمان شما حضور پیدا می کنند و پس از بازدید کامل از آسانسور ، چک لیستی از ایرادات آسانسور شما فراهم می کنند؛

در سرویس و نگهداری آسانسور تکنسین فنی ( سرویس کار ) با اطلاع مدیر ساختمان و براساس نگهداری و تعمیر ( نت ) آسانسور که بر دو اصل سرویس و نگهداری پیشگیرانه و سرویس و نگهداری پیشگویانه است ، شروع به کار می کند .

سرویس و نگهداری پیشگیرانه : بر پایه زمان عملکرد دستگاه تعیین میشود .در این نوع از مدیریت نگهداری ، فعالیت هایی به منظور جلوگیری از نقض صورت می گیرد .همانطور که از اسم این روش بر می آید از این روش برای به حداقل رساندن خرابی قطعات آسانسور ، افزایش عمر آنها ، ایمنی ، کارا و قابل اطمینان نگه داشتن اجزا استفاده می شود ؛ در این روش بصورت قانونمند قطعات به طور تناوبی و با یک دوره تناوب مشخص مورد بازدید قرار میگیرند؛این روش مجموعه ای از اقدامات شامل بازدید ، نظافت ، سرویس ، تنظیمات ، تعمیرات جزیی و تعویض قطعات خواهد بود .در این روش از بکارگیری روش های غیر منطقی در سرویس و نگهداری جلوگیری می شود . یکی از اهداف از نگهداری پیشگیرانه صرفه جویی انرژی بین 5 تا 20 درصد انرژی مصرفی است که بدون نیاز به تعویض قطعه و یا به تاخیر انداختن آن صورت میگیرد .

سرویس و نگهداری پیشگویانه : با مونیتورینگ ( دما نگاری ) موتورها ، صفحه کلید ها و وسایل الکتریکی و آنالیز کردن صدا ، روغن و خوردگی با پیش بینی وضعیت قطعه نسبت به تعمیر اقدام کرد ؛ در این نوع سرویس و نگهداری میتوان با اندازه گیری مقدار ارتعاشات بیش از حد عادی قطعات دوار و اندازه گیری دمای روغن وقطعات ( توموگرافی ) در صورت بالا بودن درجه حرارت یاتاقان ها و سیم بکسل ها و دیگر قطعات از عدم کارایی آنها در آسانسور اطلاع کافی پیدا کرد . این روش بطور چشمگیری احساس کار موثر و با کیفیت بالا را به سرویس کار یا تکنسین فنی و مدیر ساختمان القاء کرده و رضایتمندی آنها را تامین می کند

بازسازی آسانسور در سرویس و نگهداری :

با وجود سرویس و نگهداری قطعات ، برخی قطعات از تاریخ گذشته یا معیوب شده ( عمر یک قطعه با توجه به استفاده و شرایط کاری متغیر است ) نیازمند نوسازی خواهند بود ؛ این امر عمدتا به دلیل کهنگی و فرسودگی اتفاق می افتد .هدف از نوسازی یک آسانسور این است که به ساختمان این امکان را بدهیم مانند یک ساختمان نوساز ، دارای یک میزان صلاحیت و کارایی باشد .

آسانسورهای قدیمی از نظر ظاهری فاقد زیبایی بوده و از لحاظ فنی نیز عموما فاقد ایمنی کافی میباشند .نوسازی می تواند،  این امکان را،  به ساختمان های موجود بدهد؛  که ضمن استفاده از امکانات موجود ، حس زیبایی و امنیت را به مسافرین القاء نمود. تصور عموم براین است که هزینه های از کار افتادگی آسانسور و عدم رضایتمندی مهمانان یک هتل معتبر را در نظر بگیرید ، تا ذهنیت شما در این خصوص تغییر نماید .

تیم سرویس و نگهداری آتی سازان با داشتن انبار قطعات و کارشناسان مجرب و با تسلط به امر نگهداری آسانسور ، در هنگام بروز خرابی در سریعترین زمان ممکن در محل ساختمان شما حاضر می شوند و نسبت به رفع خرابی اقدامات لازم را انجام می دهند .

با ثبت درخواست خدمت سرویس و نگهداری آسانسور  و پله برقی ، در کوتاه ترین زمان ممکن تکنسین های آتی سازان برای بازدید اولیه به ساختمان شما مراجعه می کنند و پس از بازدید آسانسور ، با توجه به نوع و تعداد توقف آسانسور شما منصفانه ترین قیمت را پیشنهاد میدهند .

تمامی برنامه های سرویس و خدمات شرکت آتی سازان امکان انتخاب هر سطحی از خدمات مورد نیاز را با حداقل هزینه و خسارت به مشتریان می دهد. تمامی خدمات سرویس و نگهداری از زمان بندی دقیق و  منظم برخوردار بوده و مشتریان را قادر به انتخاب زمان دریافت سرویس با توجه به وقت و نیاز خود می سازد .

به منظور ایمنی بیشتر آسانسور و پله برقی خود ، برنامه های سرویس و نگهداری از سوی واحد مربوطه  به گونه ای تنظیم شده است که قطعه مستهلک پیش از خرابی منجر به حادثه ناگواری  شناسایی ، تعمیر و  یا در صورت نیاز تعویض گردد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *